kyla

Det blir inte så mycket bloggat men det blir inte heller så mycket ridit i den här kylan.

Men idag var jag och Pirri ut i skogen en sväng och stötte på lite tjäderhöns som var nedgrävda i snökanten. Jag hann inte med när första hönan flög upp, Pirrri satt sig på rumpan och vände i en enda svepande rörelse och sen var vi påväg hemmåt. Tur att det var Pirri jag satt på och inte Kallblodet då hade jag nog legat i diket för hon har lite mer kraft i vändningarna. Nu gick det i allafall bra och jag kunde vända tillbaka åt det håll jag ville. När vi smygit oss förbi hålet där första hönan flög upp ur så sa det flaff-flaff-flaff och upp flög ett tiotal till. Men den gången var jag beredd så Pirri stod bara och kollade med hjärtat utan på kroppen. Valde att vända när vi lyckats smyga en bit framåt för att visa Pirri att det var inte livsfaligt, men ville inte riskera att skrämma livet av några fler hönor om det fanns längre fram.
Så det blev en stund ridning på ridbanan, innan det blev massage och streching.
Pirri fick en massage genomgång när jag har hovslagaren ute i torsdags, har nu lite strech och massage att göra med honom nu i några veckor framöver vilket ska ge, peppar, peppar att han ska bli jämn och fin i kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0