Arbetsmyra

Pirri fick komma ut i måndagsmorse en liten stund på ridbanan. Det var varmt och soligt så det var perfekt väder att rida i.

Eftersom han blir halvstum i steget om man gör mycket snäva svängar och vändningar/sidvärtesrörelser jobbade vi mycket ute på spåret och på stora volterna med mycket övergångar. Han var riktigt duktig och jobbade på bra. När vi galopperade försökte han verkligen och gick i sån långsam och samlad galopp att jag till och med kände att jag kunde hänga med, det är ju lite skillnad på ponnyerna och honom.

Dessutom kände jag att han verkligen försökte i halterna och mellan traven och galoppen ta med sig rumpan in i stoppen och det är ett stort framsteg. Han var som sagt jätteduktig och försökte verkligen med allt jag bad honom om.

Ikväll var det tävlingsgruppen som stod på schemat så det blev mest bara för honom att lulla på runt i trav och skritt på volterna, det är mest ryttarna som behöver trimmning så det blir inte så mycket konkret jobb för honom, men det är bra att ta det lite lugnt också emmellanåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0