Så var det snart slut...

...det här året alltså. Vi var ute och red en sväng nu i eftermiddag men fy fagerlunda va kyligt det var med blåsten. Jag fick mig lillpållan och hon var busbusig, attan så svårt det är att hålla sig kvar i position på ryggen hennes när hon sätter igång. Hennes rygg är så rund att man bara glider, tyvärr gör även sadeln det...

Pirri hade syrran och pinnade på med, eller det var ganska bra med fart i honom. Dom körde värsta galopprace i pudersnön. Lill-tanten skulle ta efter honom och det var ytterst nära att jag åkte i backen när hon började bocka och jag gled framför den obefintliga manken. Som tur var så stod det en respektingivande häst mitt i vägen och stannade den busiga ponnyn.

Igår kväll blev jag riktigt putt på Pirri plutt, när jag tog in dom så gick kallblodet in i fel box och när jag dirigerade om henne svängde hon in i väggen så det small då blev ju Pirri rädd. Så han vallade ut dom andra hästarna i hagen igen, Mini tyckte - yes va kul och drog upp svansen i arabläge och sprang tillbaka stallet. Då blev Pirri oroligt för sin lilla bebis, han kom sättande i full fart och skulle ta tillbaka henne till hagens trygghet. Men istället för att hamna i hagen så lyckades han trycka ut henne genom tråden. Tur i oturen så blev han rädd när tråden gick av och kastade sig åt sidan och fortsatte mot hagen. Tog en bra stund innan jag fått fast Pirri i hagen för han skulle bara springa och rädda sin bebis. När jag fått tag i honom så blev det lite motion på ridbanan så han fick springa av sig lite innan han skulle in och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0